Det är i PK-huset i centrala Stockholm som streetwearmärket WeSC öppnar sin nya butik den 1 juni. Tanken är att inte bara presentera en ny butik, utan att introducera ett nytt interiörskoncept som ska spegla märkets uppdaterade identitet.

– Det nya butikskonceptet visar väldigt tydligt åt vilket håll WeSC är på väg, med ett tydligare design- och produktfokus, som vänder sig till bredare målgrupp, men som fortfarande är rotad i den urbana streetwear-kulturen säger Johan Heijbel, VD på WeSC.

Den nya butikslokalen har en yta på 95 kvm och kommer att presentera samtliga delar av WeSCs utbud, vilket inkluderar såväl herr- som damkollektion, skor, accessoarer samt märkets underklädeskollektion. Den nya interiören ska spegla märkets nya inriktning med hjälp av neutrala, stilrena och minimalistiska färger och material där märkets gula signaturfärg återfinns som accentfärg på bland annat stolarna. Ledord för interiören i butiken är kontrasten mellan det industriellt urbana och det skandinaviskt naturliga.

WeSCs nya butik öppnar den 1 juni och Carin Westers debutkollektion för märket börjar rulla in i butik från och med i juli.

WeSC (We Are the Superlative Conspiracy)
Clothing (Brand)
Web Site

237630 people like this.